Нарыл инфо про новый движок ФОРДА турбо 3.5 литра который будет рассчитан на 87 стандарт бензин т.е. прям для нас. Пока будет установлен в новых моделях - New Ford Edge and Lincoln MKX
Ford's new V-6 engine was designed to be compatible with direct injection and turbocharged direct injection technology, which leaves open the possibility of even higher power and torque output in the future.
Ford's new 3.5-liter engine rated higher than front-wheel-drive V-6s from GM, Chrysler, Nissan and Honda, without requiring more expensive mid-grade or premium fuel
The engine achieves impressive horsepower and torque without complex devices used by the competition like variable intake geometry, exhaust variable cam timing (VCT) or variable flow exhaust systems.
Тechnical Specifications:
Type
3.5L DOHC 24-valve V-6
Manufacturing Location
Lima Engine Plant, Ohio
Configuration
60-degree V-6, aluminum block and heads
Intake Manifold
Composite, split plenum
Exhaust Manifold
Cast iron
Crankshaft
Forged steel
Redline
6700 rpm
Throttle Body
65mm, electronic
Valvetrain
DAMB, 4 valves per cylinder, intake variable camshaft timing
Valve Diameter
Intake: 37mm Exhaust: 31 mm
Pistons
High temperature cast aluminum alloy with low-friction coated skirts, low-tension rings
Connecting Rods
Cracked-powder metal
Ignition
Pencil coil
Bore x Stroke
3.6 x 3.4 in/92.5 x 86.7 mm
Displacement
213 cu in/3.496 cc
Compression Ratio
10.3:1
Horsepower
Ford Edge & Lincoln MKX
265 @ 6250 rpm
Lincoln MKZ
263 @ 6250 rpm
Horsepower per Liter
75.7
75.1
Torque
250 lb-ft @ 4500 rpm
249 lb-ft @ 4500 rpm
Recommended Fuel
87 Octane
Fuel Injection
Sequential multiport fuel injection
Oil Capacity
5.5 quarts, with filter
Recommended Oil
GF4, 5W-20
VladimirB
12 September 2006
87-й в штатах - это примерно 95-й по-нашему
rogivar21
12 September 2006
Familyman
А с чего Вы взяли, что двигатель с турбонаддувом?
Familymanцитата: |
Compression Ratio 10.3:1 |
Судя по степени сжатия - 95.
rogivar21
12 September 2006
araleng
кстати говоря, для непосредственного впрыска степень сжатия 10.3:1 довольно низкая (у двигателей VW она зашкаливает за 12:1, а на лючке бензобака Passat 2.0 надпись 91+)/ так что 92-й бензин лить можно.
Familyman
12 September 2006
цитата: |
Familyman
А с чего Вы взяли, что двигатель с турбонаддувом? |
turbocharged direct injection technology - я это перевел бы как турбо нагнетатель наверное аналог наддува
rogivar21
12 September 2006
Familyman
в данном случае turbocharged переводится как ускоряемый или что-то вроде этого, т.е. непосредственный впрыск топлива (direct injection) имеет особый "турбо-режим".
Familyman
13 September 2006
ну я не спец в таких ньюансах двигла , но понял что для нашего хренового бензина понадежней будет чем супертехнологичные движки
Обратите внимание: designed
to be compatible with turbocharged direct injection technology
Что дословно означает "спроектирован под использование турбонагнетателей"... в будущем!
А 87-й американский - это наш 92-95 бензин...
rogivar21
14 September 2006
- 147 -
Да, точно, надо было повнимательнее прочитать!
В будущем возможно применение наддува.
да, двигатель похоже для наших условий очень интересный
...вот если двигатель 3,5 + АКПП поставить на S-max ... эх, мечты - мечты...