И так решился я установить данную систему по двум причинам:
1. Минимальные изменения в конфигурации авто;
2. Да и просто удобная фича при движении в пробках)
Состав системы:
1. Модуль ABS;
2. Модуль адаптивного управления скоростью;
3. Щиток приборов;
4. Кнопки управления для адаптивной системы управления скоростью с ограничителем скороти;
5. PCM;
6. Радар - адаптивное управление скоростью.
Принцип работы:
А - Автомобиль приближается к впереди идущему автомобиль, движущемуся с более низкой скоростью.
B - Автомобиль замедляется до скорости впереди идущего автомобиля.
C - Автомобиль ускоряется до установленной скорости.
Итого из этого следует, что для работы системы достаточно до установить Радар, Модуль и поменять кнопки на руле.
Коды деталей с ценамиЭлектрикаФото разъемовМеста подсоединения к электропроводкеОтчет по установке от SSRПолная документация со схемами, разъемами, местами расположения и инструкция по снятию обшивки бампераTSB по настройке радара системы круиз-контроляПараметры ASBUILD:
#23-03 - Adaptive Cruise Control
#96-02 - Помощь при возм.столкновения
#97-02 - Предупреждение о переднем ударе
#224-02 - Функция ASL
Разъем радара ACC:
Motorcraft WPT-1411 (CU2Z-14S411-GB)
Motorcraft WPT-1342 (CU2Z-14S411-GA)
Рабочий Direct Config модуля CCM от FF3 CEW:
https://www.dropbox.com/s/32jxw4tcsfqi7wn/Direct...ml?dl=0Как правильно снимать заглушки омывателей от famax
mikryashov
25 февраля 2013
Установка адаптивной системы управления скоростью (ACC)
hetzer:
|
У меня стоит АВС,BCM,IPC от рестайлинга,но всё равно кнопки SET + / LIM не работают,значит дело всё таки в РСМ |
Я играю с конфигурацией BCM - но я ничего не нашел.
По моему мнению, это ошибка некоторых настроек в BCM. BCM отвечает за отправку соответствующего сигнала в ACC.
Другой подход - сам ACC - я нашел в нем параметр, отвечающий за выбор двигателя. Я еще не играл с этим.
ACC у меня тоже рестайлинг. В BCM пробовал заливать директ конфиг от рестайла, кнопки всё равно не работают.
Серый
9 октября 2019mobile
rfr78
Я бы вам посоветовал сначала изучить куда врезается продающийся на форуме модуль
Hello guys. I have a big problem with adaptive cruise control calibration. I will mad. Please help me!!!
I have 2015 ford focus. I made all the wiring and checked it three times. I made the direct config as follows:
#23: 03
#96: 02
#97: 03
I initialized the ABS and then I went to calibrate. The message goes away but when I push down the ACC button it says "ACC is unavailable". What will I do???
PLEASE HELP!!!
mikryashov
10 октября 2019
atekin2
When you installed the radar, did you align it by vertically and horizontally?
atekin2
10 октября 2019mobile
mikryashov:
|
When you installed the radar, did you align it by vertically and horizontally? |
Thanks for your reply. I tried to calibrate with ids, fdrs and ucds. However, I could not get the acc.
By the way, I did #97:02. Sorry for the wrong typing. Thanks galipst. 52.
atekin2
10 октября 2019mobile
What do you mean with vertical and horizontal aligning? There is no option in the programs.
There is a DTC which is C1A67 on the CCM. It says Forward looking sensor: wrong mounting position.
d3vil.st
10 октября 2019
atekin2:
|
What do you mean with vertical and horizontal aligning? There is no option in the programs.
There is a DTC which is C1A67 on the CCM. It says Forward looking sensor: wrong mounting position. |
Try to search the error code in this thread.
d3vil.st:
|
Try to search the error code in this thread.
|
I read all the thread but I could not find a solution to this. I did everything. Reset the modules like BCM, CCM but it did not anything.
atekin2:
|
I read all the thread but I could not find a solution to this. I did everything. Reset the modules like BCM, CCM but it did not anything. |
To rid off this error you should upload direct configuration to the CCM module via UCDS.
Direct configuration:
https://www.dropbox.com/s/32jxw4tcsfqi7wn/Direct...ml?dl=0
I already made it. I upload that configuration to CCM. It gave 13 errors. you know there are 14 configuration only one was succeed. After that we made the calibration but it failed again.
I checked all the wiring again.
F44 goes to CCM connector 10,
BCM 7 (C2280F) goes to 1,
HS CAN+ (from BJB connector) goes to 8,
HS CAN- (from BJB connector) goes to 7,
and the Ground goes to 4.
atekin2:
|
I already made it. I upload that configuration to CCM. It gave 13 errors. you know there are 14 configuration only one was succeed. After that we made the calibration but it failed again. |
Read manual careful
https://wiki.ucdsys.ru/doku.php?id=fordf3k2:accMake config with Session 0x03, Security 0x01
mikryashov
10 октября 2019
atekin2:
|
What do you mean with vertical and horizontal aligning? There is no option in the programs.
There is a DTC which is C1A67 on the CCM. It says Forward looking sensor: wrong mounting position. |
Look at this. This is what I mean.
https://www.dropbox.com/s/wkxq5x64matbmwq/%D0%A3...df?dl=0
atekin2
10 октября 2019mobile
Yes I did the vertical aligning and we tried to make the horizontal one but the acc is unavailable again.
mikryashov
10 октября 2019
atekin2:
|
Yes I did the vertical aligning and we tried to make the horizontal one but the acc is unavailable again. |
Then as guys already wrote you need apply work direct config to your module. But do not forget that
Kroligoff wrote you. For apply config via UCDS you need use these adapter settings "Session 0x03, Security 0x01". This is a very important!
atekin2
10 октября 2019mobile
mikryashov:
|
Then as guys already wrote you need apply work direct config to your module. But do not forget that Kroligoff wrote you. For apply config via UCDS you need use these adapter settings "Session 0x03, Security 0x01". This is a very important! |
Ok thanks. I will try and tell the result.
atekin2
12 октября 2019mobile
Many thanks to mikryashov and Kroligoff. After uploading the configuration I managed to activate the acc.
You are the men. Thanks again for your help.
However RES and LIM buttons are not working. Is there any problem with the button or the software issue???
Do you think that I need to change the button??
galipst.52
12 октября 2019mobile
atekin2
Which engine is available?
atekin2
13 октября 2019mobile
mikryashov:
|
Then as guys already wrote you need apply work direct config to your module. But do not forget that Kroligoff wrote you. For apply config via UCDS you need use these adapter settings "Session 0x03, Security 0x01". This is a very important! |
I activated the acc thanks to you. However, the RES and LIM buttons are not functional. How can I use those buttons please help me. Thanks a lot.
galipst.52
13 октября 2019mobile
atekin2
You do not use. The engine data does not support it.
Анатолий33
13 октября 2019
atekin2:
|
I activated the acc thanks to you. However, the RES and LIM buttons are not functional. How can I use those buttons please help me. Thanks a lot. |
Через переходник все работать будет на 1,6 литра. Не реклама
https://www.drive2.ru/market/offers/303734
zbugz
13 октября 2019mobile
dvovqa
24 октября 2019mobile
Подскажите кто ставил радар, можно ли поставить рестайловый радар на дорестайловый фокус не меняя морду? Усилитель бампера только поменять на рестайловый. Будет ли дорест бампер мешать или номер?
karlon3
24 октября 2019mobile
dvovqa
А смысл? И как вы его со всем остальным дорестовым железом заставите работать?
dvovqa
24 октября 2019mobile
karlon3А у меня от дореста только морда и осталась
karlon3
24 октября 2019mobile
dvovqa:
|
А у меня от дореста только морда и осталась |
Слово железо - подразумевало bcm, pcm, sasm и т.д.
dvovqa
24 октября 2019mobile
karlon3
Слово только, подразумевало что блоки поменяны все от рестайла стоит и работает без ошибок. Из всех возможных опций остался только адаптив, но морда старая вот и думаю можно ли морду не менять?