tedi_k

PL (PL)

tedi_k
26 September 2014


civil-zz

Thanks a lot!

But, it's a pity that the old bugs are back ...
Программы для диагностики и конфигурирования на базе ELM327 (сообщение #13199798)
RT error

New check box descriptions in the FF2 PCM procedures are not readable ...
Not readable
Not readable

tedi_k
22 April 2014


avatar
civil-zz:

... it was only provided to some people for test on SID803A and EDC16C3-9 blocks. maybe you have possibility to test with SID803A?...


Yes, I'm very experienced tester...

Screenshots:
posted imageposted image

tedi_k
22 April 2014


civil-zz

I have not looked through the thread and I don't know whether the bug in version 0.2.14a_test has already been reported.
The error occurs when reading the information about GEM - as you can see in the screenshot.
The same information you can read with version 0.2.13b with no problem of course.

tedi_k
11 September 2013


civil-zz

Can you look here, please... Программы для диагностики и конфигурирования на базе ELM327 (сообщение #14517540)

tedi_k
10 September 2013

3

civil-zz

In the central configuration of Mondeo/S-max platform lack of option for navigation Blaupunkt FX (low level navi ...).
Can you correct the options for 'incar entertainment'? The list of options taken from XML files from IDS is:

01 - Without ICE pack
02 - Low level tape and AM / FM Radio
03 - Low level CD (single) and AM / FM radio. Including 6CD
04 - High level CD + AM / FM Radio
05 - High level CDx6 and AM / FM Radio
06 - Low Level Navigation CD and AM / FM Radio
07 - High Level Navigation CD and AM / FM Radio
09 - Low level CDx6 and AM / FM Radio
11 - High level player and AM / FM Radio
12 - High level CD player and AM / FM radio with DAB
13 - High level CDx6 and AM / FM radio with DAB

If you want verify the coding of other options - this is the excel file with the full correct decoding of all CCC options Mondeo/S-max platform: https://www.dropbox.com/s/1akhpw6qvdbn88f/CCC_DA...v1.xlsx

tedi_k
25 July 2013


civil-zz

Yes, you're right.
I am looking for information about solving the problem.
Good luck!

tedi_k
24 July 2013


civil-zz

- Mondeo MK4 car, made in April 2008, Series 20, VIN WF0EXXGBBE8G15746.
- Instrument panel - standard, red with small display.
- ELMconfig 0.2.9
- ELS27 interface

I have a problem with the instrument panel:
1) an attempt to read the information does not work.
2) an attempt to read the CCC from IPC gives error as on the screenshot.
Can you see what is the cause?

posted imageposted image

Log:
Скрытый текст

tedi_k
4 May 2013

1

avatar
Digital-Cj:

Silvan-ff
Вообще планируется добавить и MM_CAN. Но будет работать через дополнительную плату. Переключение будет программное (не ручное). На плате будут ключи, которые будут перекидывать HS_CAN на 1 и 8 пины (надо уточнить)...


Yes.
MM-CAN High = pin 1
MM-CAN Low = pin 8.

It is interesting that BVC and audio modules connects to the same pins to MS-​​CAN (FF2 platform) or the MM-CAN (FF3/MND4 platform).

tedi_k
20 January 2013


R2d2_MEPhI

Много раз я был в России (30 лет тому назад... ), и я понимаю и говорю по-русски хорошо ...
На европейском клавиатуре я не могу писать на русском комфортно ...

tedi_k
20 January 2013


civil-zz

the last sentence to translate ...

posted image

tedi_k
15 December 2012


civil-zz

Can I ask you to verify the procedure, which save central configuration of the vehicle to a backup file (CentralConfig.elm)?
If you create a file CentralConfig.elm manually (with AS-BUILD data obtained from Ford) and then load it into the ELMconfig program and – finally – changing nothing save the configuration into another file, this two files have different content!

Please verify my observation using this AS-Build:
Скрытый текст


On the Polish forum forum.fordclubpolska.org there are posts that ELMconfig can suddenly change configuration readed from the car. Apparently this causes problems - including a complete immobilization of the car!

additional information - I have an interpreter of CCC (Excel sheet) and I can send you where places are differences ... Also I can send this interpreter for you!

tedi_k
4 December 2012


Jararacuzzu

You have the right - bits described as 'temperature mode' in the ELM-FF2 correspond to the type of engine in ELMconfig (it was not so clearly described earlier).
It is also true that what I write - 2.0tdci engine works without a problem when setting in HEC as the I4 engine (‘simulated temperature mode’). I think I just had a set I bought a car. So this may be a problem ...

How to choose the type of engine (correctly) as the DW - the temperature gauge in my opinion, remains a "real" (as I describe earlier).

---

Вы прав - биты «температурнoгo режимa» в ELM-FF2 соответствует типу двигателя в ELMconfig (это не было так четко описано ранее).
Верно также и то, что я пишу - двигатель 2.0tdci работает без проблем при установке в HEC кaк I4 («заводскoй режим"). Я думаю, что тaк было кaк я купил автомобиль. Таким образом, это может быть проблемой ...

Как выбрать тип двигателя (правильно) как DW - датчик температуры на мой взгляд, остается "реальным" (как я описал выше).

tedi_k
4 December 2012


systemroot
romantic
Penguin31rus


The car is C-max 2008, engine 2.0tdci, HEC ROM level 509 (upgraded from 403 by ELMconfig). If I switch temperature mode to the “real mode” using the ELM-FF2, the gauge shows the temperature as it is in the test mode of the HEC. Clearly visible are the moments of opening and closing the thermostat. Temperature initially goes up to about 81 degrees C - the thermostat opens - then the temperature drops to about 74 degrees C - the thermostat closes and the temperature rises again. All of this can be seen well on the temperature gauge.
If I switch temperature mode to the “simulated mode” using the ELM-FF2, the temperature gauge goes to a vertical position and stops thereon.
So in my opinion (for motor 2.0tdci) HEC can work properly in both modes of the temperature.
So let's add to the options of ELMconfig both "real" and "simulated" for the temperature gauge (as is in ELM-FF2).


---------------

Автомобиль C-Max 2008, двигатель 2.0tdci, HEC ROM уровня 509 (повышен с 403 по ELMconfig). Если я включаю температуру в "реальном режиме" с помощью ELM-FF2, датчик показывает температуру, как она видна в тестовом режиме HEC. Ясно видны моменты открытия и закрытия термостата. Температура изначально идет примерно до 81 градусов C - термостат открывается - то температура падает до 74 градусов C - термостат закрывается, и температура снова повышается. Все это хорошо видно на датчике температуры.
Если я включаю температуру в "режиме simulated" с помощью ELM-FF2, датчик температуры идет в вертикальное положение и останавливается на нем.
Так что, на мой взгляд (для двигателя 2.0tdci) HEC может работать должным образом в обоих режимах температуры.
Поэтому надо давайть к опциям ELMconfig так "реальный" и "simulated" режимы для температурного датчика (так как это сделано в ELM-FF2).

tedi_k
3 December 2012


civil-zz

Can I ask you to verify the operation of the 'SetupELM327 for MS-CAN bus' button? In my opinion, in version 0.2.3 this button does not do anything - you can not properly programm a new one ELM327 interface to work with MS-CAN bus ...

wy852852

You must to configure Windows to display the Russian character set for programs that do not use Unicode (last tab in 'Region and language' setings in the Control Panel).

tedi_k
29 November 2012


civil-zz
Can you check correctness of displaying parameters from 3th page of HEC module loaded from a file?
File seems good, but parameters not showed after loading.

posted imageposted image

tedi_k
29 November 2012


avatar
Serge95:

avatar
systemroot:

hunter2.7i
поправка на бак с очень большой вероятностью

Точно. Прошивал на Куге, примерно при половине бака приборка показывает, что бак полный

Do you correctly showed that it is Kuga's fuel tank?
posted image



    up